torsdag den 25. oktober 2012

Den nemmeste karryret.

Når man som jeg går i skole til sent på eftermiddagen er det sjældent, man har lyst til at stå foran et komfur i flere timer eller lave simremad. Jeg vil egentlig altid bare gerne gå med hundene, spise noget nemt og hurtigt, slappe af, nusse med kæresten og så sove.

Og for ikke at hoppe på junk vognen og købe alt for dyr, alt for fedende pizza eller andet snask, så kom jeg på denne lette, lækre og ikke alt for dyre karryret. Med lidt hjælp fra Santa Maria og hendes red curry paste får man altså en rigtig lækker og nem ret.

Vi er 2 personer, som spiser godt, men er man småtspisende, så er her til 3-4 personer eller 3-4 måltider.

1 pakke nudler (jeg bruger de billige fra Rema med 4 firkanter i pakken.)
1 wokblanding efter ønske
3-4 tsk red curry paste
2 kyllingebryster skåret i mundrette stykker
Salt
2  store dåser kokosmælk

Jeg tænder en kogeplade på 4 (jeg har op til 6), så lidt mere end middel varme. Så steger jeg kyllingen let med red curry paste, når kødet har fået farve og er lyst næsten over det hele hælder jeg grøntsagerne ved og lader dem få lidt varme og rører lidt rundt, så det bliver godt blandet. Det er også nu, jeg sætter en gryde over med vand til nudlerne.
Jeg tilsætter kokosmælk og lader det koge sammen. Når nudlerne er halvvejs igennem deres kogning tager jeg dem op og koger dem færdige i kokosmælken.
Og så er det spisetid.

Vil du have det mere cremet, kan du tilsætte lidt maizena, men det er ikke nødvendigt, synes jeg.

Nu virker min telefon igen. Eller, jeg har fundet min lader efter at have brugt en 7-8 år gammel kamera-fri Nokia i nogle uger, så næste gang denne ret kommer på bordet, kommer der et billede til opskriften.

God fornøjelse!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar